Sås återkallad från marknaden på grund av en allvarlig risk: uttalande från hälsoministeriet

Med ett uttalande har hälsoministeriet återkallat en mycket älskad sås från marknaden på grund av en allvarlig risk: maximal uppmärksamhet!

Det händer väldigt ofta att hälsoministeriet, med pressmeddelanden, återkallar livsmedelsprodukter från marknaden som säljs fredligt i snabbköpet, eftersom de kan vara potentiellt skadliga för människors hälsa.

Mycket ofta kan dessa vara förorenade av något medel eller ha felaktig formulering på etiketterna (till exempel ingredienser som inte har rapporterats eller ett felaktigt utgångsdatum). Detta är fallet till exempel av den mest sena marknadåterkallelsen som göras vid det vilkna departementet av hälsa beträffar en mycket älskad och förtärd sås.

Vad är såsen som återkallas från marknaden av hälsoministeriet

I det senaste pressmeddelandet daterat den 12 mars 2024, hälsoministeriet har återkallat från marknaden ett parti av en mycket älskad och konsumerad produkt, en mycket speciell och mångsidig sås.

Det handlar om valnötssås märkt Magrini Le delizie SRL som återkallades på grund av mikrobiologisk risk. Såsen, som säljs i 90 grams förpackningar och bär texten ”Fri från konserveringsmedel”, “glutenfri” och med pecorino romano DOP bör det inte konsumeras eftersom det kan orsaka hälsoproblem för alla som gör det.

Den återkallade produktionssatsen är 054/24, tillverkad i fabriken med ITG105G CE-identifikationsmärket, med ett utgångsdatum eller minsta hållbarhetstid 2024-05-23. Därför, alla som har kommit i besittning eller köpt Magrini Le delizie SRL-såsen som är en del av detta parti du får absolut inte konsumera den utan lämna tillbaka den till försäljningsstället där den köptes.

Faktum är att konsumera det kan orsaka en möjlig hälsorisk för förekomst av Listeria M, en bakterie som kan orsaka gastroenterit men också mycket allvarligare hälsoproblem. Faktum är att ett antal som överskrider de tillåtna gränserna hittades. Den som är van vid att använda denna läckra valnötssås för att krydda crostini eller pasta uppmanas därför att lämna tillbaka paketet till försäljningsstället utan att konsumera det.

Eftersom du är förorenad av bakterien Listeria M. finns det en allvarlig risk att din säkerhet påverkas om du skulle äta denna sås. Med denna lägliga påminnelse hoppas hälsoministeriet kunna nå alla köpare eller de som kan ha kommit i besittning av partiets burk med Magrini Le delizie SRL valnötsås.”anklagad” och varna i tid för att inte konsumera det.

admin/ author of the article